Nära nu.....

Nu är det bara 2 dagar kvar till Östgötaloppet, både OBS och cup-lopp som ska inleda tävlings säsongen här i Sverige, riktigt kul!
Som ni vet så var jag i Danmark förra helgen och drog igång min säsong med att köra ett riktigt roligt etapplopp i Kalundborg/Slagelse, väldigt bra banor och bra startfält.
Första dagen var det en prolog på morgonen och ett criterium på eftermiddagen, nervöst var det som alltid inför första starten på säsongen men det kändes helt OK på prologen, 16:e man blev jag, plats 1-27 var alla på samma minut.
Criteriumet gick över förväntan, 6 varv skulle köras på en bana över 5 km och loppet startade i ett högt tempo och en grupp på 5 man gick iväg på varv 2 som jag missade helt men en kort stund efter så attakerade jag för att förhoppningsvis kunna ansluta till gruppen där framme, fick direkt en lucka till klungan och skickade på allt jag hade och fick efter en stund sällskap av Mackan(Fåglum Karlsson) som hade med sig en dansk, vi kom överens direkt och kunde sedan ansluta till gruppen, vi utökade avståndet till huvudklungan och allt flöt på bra, Marcus försökte att gå solo med några varv kvar att köra men danskarna ville annat så vi kom ikapp han med 1 ½ varv kvar och det gick till en spurt där jag inte riktigt fick till det men en 4:e plats är jag nöjd med efter att ha fått smälta det lite, hade suttit fint med en pallplats där.
Sista etappen blev ett fartfyllt lopp där det attakerades hej vilt, jag försökte att komma iväg ett antal ggr och var med i några utbrytningar men det ville sig inte riktigt, vi kom inte överens riktigt och då blir det svårt att få ett bra flyt i gruppen. Med 4 mil kvar av de 11 vi körde så gick Marcus med i en liten grupp på 4 man som snabbt fick en lucka till klungan och som senare visade sig vara den avgörande utbrytningen och jag blev sittandes i klungan som senare spurtade in en minut efter.
Är ändå rätt så nöjd med helgen där jag fick de besked jag ville ha, kroppen känns bra och det mesta verkar vara igång så nu får vi hoppas att allt stämmer på söndag då Östgötaloppet ska köras.
Allt för mig!
Hej/ Emil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0