Wendes&Skandis

Förra helgens tävlingar nere i Kristianstad gick hyfsat, utbrytning hela loppet på lördagen(cuplopp) som slutade med en 3:e plats och som jag är rätt så nöjd med, ett av de roligaste loppen hittils denna säsong, helt klart!
GP:et gick inge vidare kan jag väl erkänna men det var bara att ladda om till tempot på eftermiddagen på söndagen och det gick bra! Kanske inte min bana direkt men tycker jag hade ett skönt "flow" i åkningen och jag slutade på 4:e plats i totalen.
Träningen under veckan gick väldigt bra och jag hade planerat en tävlingsfri helg men jag tog beslutet att åka hem till Falun i fredags och åka till Uppsala igår för att köra Skandis GP, snabba beslut men jag kände att jag var riktigt sugen på att köra det GP:et som jag gillar väldigt mycket!
Regn,rusk och slottsbacken gjorde detta lopp väldigt tufft, och det blev inte mycket lättare av att jag punkterade efter 1 ½ varv av de 15 vi skulle köra+ att det inte var tillåtet att ta respitvarv(att man fixar ett nytt hjul och väntar på klungan tills de kommer och där man får hoppa med och köra igen, så att inte tävlingen är över direkt), men eftersom att man inte fick ta det så blev jag sittandes i egtt väldigt tufft läge, men jag tog tag i det direkt och började min upphämtning för att förhoppningsvis kunna avancera tillbaka till där jag var när jag fick punkteringen.
Jag hittade ett bra flyt direkt och tog placering på placering och det slutade med att jag körde upp mig till en 2:a plats, vilket jag är hyfsat nöjd med efter omständigheterna.
Bra "pang" i benen hade jag så de känns bra inför helgens tävlingar i Götene och Kinnekulle.
Ska försöka köra tätare uppdateringar här på bloggen i fortsättningen...
Höres! / Emil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0