Baaaapp!

Hej igen! Denna helg har varit som många andra, kort men intensiv vilket är skönt på olika sätt men det kan också vara lite segt att de inte är längre.
Det som är positivt är att dagarna blir färre tills tävlingssäsongen drar igång och våren börjar komma på riktigt! :) Det negativa är att de går lite för snabbt ibland, man hinner knappt avsluta den ena skolveckan innan nästa börjar..
Den här helgen bestod som vanligt att träning båda dagarna som gick väldigt bra vilket känns skönt inför helgens tävling.
Vädret har varit lite upp och ner, blåsit och lite mulet i lördags och regn å rusk igår men tur att plusgraderna stiger annars hade det varit väldigt negativt på humör frånten.
Igår då var det även dags för världens kanske tuffaste endagslopp att köras, klassikern Ronde van vlaanderen(Flandern Runt) som är ett riktigt häftigt lopp, kan tänka mig att det är otroligt häftigt att köra, hoppas att man kommer få uppleva den känslan nångång.
Cancellara visade klass och styrka men det räckte "bara" till en 3:e plats bakom Nick Nyens och Sylvain Chavanel efter en rafflande avslutning i det mest spännande lopp jag sett iallafall, Cancellara var så klart storfavorit inför loppet och hade alla ögon på sig under loppet men gjorde det riktigt bra under hela loppet.
På fredag beger sig jag och mor neråt, till Danmark denna gång inför tävlingen som ska inleda min tävlings säsong detta 2011, längtar som tusan!!!!!
Allt för denna gång!
Over and out
/ Emil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0