Påsklov+skånetävling(ar)

Direkt efter Östgötaloppet så åkte jag hem till Falun för att vi hade påsklov denna vecka som var, skönt att komma hem ett tag och träffa familjen som man älskar mest av allt! Under veckan fick jag ihop bra träning inför helgens tävlingar nere i Landskrona och Åstorp.
Tänker bara ta lite kortfattat om hur varje tävling gick, blir så långt inlägg annars..
Fredagens tempolopp vill jag helst bara glömma.. Allergi besvär, dålig rytm i åkningen är några av anledningarna till att det gick som det gick.
Lördagens linjelopp på 10 mil gick däremot mycket bättre! Piggare kropp, kvicka ben och ett bra humör under hela loppet slutade i en seger för mig!! Utbrytning i 8 mil ca med Ludvgsson och Renhage vilket slutade i en spurt där jag drog det längsta strået vilket känns otroligt skönt att kunna få en seger så tidigt på säsongen.
En bra känsla tog jag med mig in i gp loppet inne i Åstorp i söndags som var den 2:a deltävlingen i SWE-Cup och det blev ett mindre bra resultat men jag körde offensivt och ville verkligen försöka skapa något men det gick inte denna gång men kroppen kändes bra iaf så de är positivt!
Igår körde vi det sista loppet denna helg som även var en deltävling i cupen men allt gick emot mig då, pollenallergin slog ut mig fullständigt och det är inte lätt att prestera på topp med sådana besvär så det blev att jag klev av med 4 varv kvar, surt att det inte funkade denna dag eftersom att det både var cup och observationstävling, men det är bara att glömma det och titta framåt.
Är ändå nöjd så ett sätt, en seger och en bra känsla förutom att allergin tog överhand på slutet men det är sånt man inte kan påverka fullt ut.
Nu laddar jag om inför Hammarö 3-dagars i helgen där jag hoppas att allt kommer kunna funka lika bra som det gjorde i lördags för då kommer det gå fort!
En rapport från föregående vecka och denna helg.
Ha de bra! / Emil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0