Besviken över en dag...eller 2

SM blev ingen succé för mig direkt utan det blev en besvikelse...Tempot i onsdags kändes riktigt bra i början tills jag kom till den första uppförs knäppan då jag ställer mig upp för att behålla farten uppe när jag märker att min bakbroms börjar ligga emot fälgen- shit, tänker jag! vad fasen händer?? Jag släpper upp bromsen helt och försöker fokusera framåt och hitta tillbaka till rytmen som jag hade innan.
Men den fortsätter att ligga emot efter vändningen så jag försöker pilla till den men det går åt skogen så jag byter cykel med 1 mil kvar till mål, men loppet var förstört långt innan så jag försöker iaf avsluta loppet bra.
Kände en så otroligt stor besvikelse efteråt att det just skulle hända idag, men fick lov att släppa det direkt och ladda om till torsdagens linjelopp.
Även fast att det inte finns så mycket att berätta om torsdagens lopp så vill många veta vad som hände? Jag vet knappt själv vad som hände men allt kändes så bra innan loppet och jag hade tankar på den där blå-gula mästartröjan som jag så gärna ville lägga beslag på efter 140 km cykelpropaganda...
När väl loppet höll på att avgöras den andra gången uppför Gesundabacken så var mina ben och hela kroppen helt stum och jag kände att jag nästan började få kramkänningar i vaderna och jag försökte verkligen pressa mig för att kunna gå med i första gruppen uppför backen men det gick inte,det kändes så konstigt att mitt SM lopp var slut efter 6 mils åkning men det var bara att acceptera och jag klev av efter 9 mil besviken, förbannad och fundersam på vad som hade hänt....
Nu i efterhand har jag tänkt lite och jag vet inte om det var att jag var överladdad eller om det var att jag gått runt och tänkt på detta loppet ända sedan jag klev på vintercykeln i november? Har lagt detta bakom mig nu och ser bara framåt nu.
Kortbane-SM i Halmstad nu på söndag sedan U6 cycletour som börjar på måndag och avslutas på lördag. Det ska bli riktigt roligt! Ser verkligen framemot detta och hoppas att jag kan kunna vara med i toppen igen, för det är där jag ska vara....!
/ Emil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0