Clock.....

Tiden bara går och går... snart är det sommarlov! Inte många veckor kvar i skolan nu :)
Tävlingarna rullar på som det ska, Hammarö 3-dagars i helgen som var gick helt OK! Prolog som ströks men där det kändes bra! Tempot gick väl framåt, börjar få tillbaka den riktiga "tempokänslan" men det är en bit kvar ändå till topp känslan.
På GP:et blev till att bara skicka full rulle från start och det försökte jag också med, och det var NÄRA...... med 1 varv kvar stöter jag och Marcus ifrån klungan för att köra om 2:a platsen efter att Ludwig gått loss tidigt i loppet och hållit undan och vi håller ett högt tempo men Mölndal ville ha det till en klungspurt och de fick som de ville, 500 m för mål kommer de ikapp oss, så de är surt när man är så nära! Men "nära skjuter ingen hare", tyvärr....
Linjeloppet som avslutade detta etapplopp blev inget lopp överhuvudtaget, Falköping höll ihop det hela loppet( de var 1,2,3,4 i totalen) men jag körde väldigt offensivt under mitten av loppet och försökte verkligen att göra något men allt kom att avslutas i ännu en klungspurt där jag fick slita riktigt mycket för att köra om de fina placeringarna och jag blev 3:a tillslut vilket var skönt att kunna avsluta bra och känna att jag har det där lilla extra i "bakfickan" att plocka fram!
På lördag åker vi ner till Skåne ännu en gång då det är cuptävling i Kristianstad på lördag följt av ett GP och ett tempo på söndag men som ej ingår i cupen.
Träningen i veckan har funkat bra så jag är positiv inför helgen! :)
Hörs! / Emil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0