Hello

Måndag är det idag och igår var det Kinnekulleloppet som inte blev någon rolig historia för min del.. Pollenattack redan efter första gången uppför backen och efter 2 varv var kroppen helt slut, täppt i halsen,ont i ögonen och helt orkeslös. Det var verkligen helt sjukt hur tufft det var igår, all pollen bara surrade runt i luften och det satte stopp för mig denna dag...tråkigt!! Hade stora förhoppningar på detta lopp, hade känslan av att det skulle gå hela vägen.
Desto roligare var det i fredags då jag körde Götene Elit-GP nere i centrala Götene, där luften var betydligt bättre och pollen inte satte stopp för min framfart.
Vi juniorer fick köra med elitåkarna och shit vad roligt det är asså! Det gick fort under precis hela loppet och jag satt med fint framme i klungan hela tiden, vi i Cykelcity hade Jonas Bjelkmark i en utbrytning från start så vi var nöjda med situationen då.
Med ett varv kvar blev Jonas och Petter Persson(Vallentuna) inhämtade och direkt så attackerar Jonas Ahlstrand (Cykelcity) och får en lucka som han håller hela vägen in i mål och bakom han så spurtade Mike, också Cykelcity in på en 3:e plats, nice! Jag spurtade in på en 13:e plats vilket jag var riktigt nöjd med då jag fortfarande är junior och fick chansen att testa mig mot eliten i ett sådant fartfylld och roligt GP-lopp.
Det var en riktigt roligt kväll där på banan i Götene och det är ett av helgens stora glädjeämne!
Trevlig helg var det även utanför banan, mysig och rolig helg med min mor som jag uppskattar otroligt mycket!
/ Emil


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0