Allt på en gång

Svanesund blev fiasko då jag fick mekaniska problem på GP:et och linjet, surt! Ett bra tempolopp fick jag med mig iaf!
Sedan var jag tbx i Skara igen för knappt en vecka här innan jag i fredags åkte till Norge för att köra det stentuffa Roserittet som avgörs på vägarna runt Horten.
En prolog som inte gick något vidare i fredags, seg som tusan var jag! Sen på lördagens 9 mil långa linje var det helt andra bullar, den tuffaste banan jag någonsin kört, helt klart! Upp för backar som låg runt 15-20% lutning och det var inte en backe utan ett antal som vi skulle ta oss an, i en av dem fick ett 10-tal åkare kliva av cykeln och springa en del för det tog lite stopp i början av den och det kunde inte få upp farten igen.
Jag satt med väldigt bra i första gruppen med 5-6 km kvar av etappen då vi just avverkat den sista rejäla stigningen och ska börja åka utför då alla laddar på för fullt och jag och en till åkare helt missar en kurva och åker ut i diket och får som tur va stopp på cykeln men loppet var förstört och chansen på seger svepte iväg...Åkte in med andra gruppen...Surt som tusan men det är cykel, alla bitar måste stämma för att segern ska bli din!
Igår söndag var det den avslutande etappen på 125 km som var lite lättare än lördagens men vi bjöds även här på ett par rejäla stigningar och regnet som hade dragit in över natten fortsatte att ösa ner och vi fick starta i ösregn och en tuff vind..
Så det blev en väldigt tuff dag, var lite krasslig på morgonen men det blev bättre efter lite frukost och jag kände mig tillräcklingt pigg för att starta dagens lopp.
Var även här med i första gruppen under stor del av loppet men på sista varvet i den näst sista stigningen sprack det av ordentligt i gruppen och jag fick se 15 man gå iväg medans jag blev kvar med resten av åkarna som tvingades vika ner sig, var väldigt splittrat men jag kom med en grupp som bildades efter att åkare efter åkare anslutit till varandra så vi körde in mot mål och kunde avsluta dagens 125 km långa slakt etapp!
Nu är jag tillbaka i Skara igen och laddar för en ny vecka!
/ Emil

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0